- 511 -

WEERSLAG OP ZIJN SCHILDERIJEN

Maar in dat geval, welke invloed kon dit hebben op zijn schilderen? Net zoals alle jongelui koesterde Timi voorzeker mooie dromen in haar leven en die mochten zeker niet beschaamd worden. Zeker niet als zij met hem door het leven wilde gaan. Maar zouden haar toekomstdromen niet indruisen tegen zijn eigen betrachtingen? Hij had wel al gemerkt dat Timi zijn schilderijen graag zag. Dat was positief. Maar hij zat nog vol ideeën en die wilde hij allemaal op doek brengen. Hij had van in het begin nauwkeurig bijgehouden wat hij al geschilderd had. Dat waren er tot op dit ogenblik tweehonderdvierendertig doeken. Dus ongeveer evenveel als van de gekende neoclassicistische kunstschilder Navez. “Niet bijster veel,” dacht henryEC, “te wijten aan mijn inzet als militair voor mijn volk. Maar dat klein aantal schilderijen kan later misschien een voordeel geven in de handel met de ‘Wet van Vraag en Aanbod’.”  Van dit aantal werden tot nu toe de volgende vierentwintig werken nog niet in Express-O vermeld:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vrouw op het Strand

54 cm x 40 cm

22 juli 1972

“De wereld ligt in de handen van de mooie vrouw.”

henryEC overschilderde het doek in maart 1975.

Zomerhuis in Overmere

54 cm x 40 cm

28 juli 1972

Romantisch-poëtisch plekje natuur.

Geschilderd op aanvraag.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trouwboeket

40 cm x 60 cm

9 september 1972

Het trouwboeket van Monique op 8 augustus 1964. Bestond uit 1 lila en 7 witte zeldzame orchideeën.

Geschilderd op aanvraag van Monique.

 

 

Gent, Gravenkasteel

40 cm x 30 cm

28 november 1972