|
MAP
13
|
“THUISVAART”
(Marine)
|
207
|
Verhaal: p.207
|
MAP
14
|
Informatie
over de ondertekening en de titels van henry's schilderijen
|
S,m14,h30,5+6
|
Verhaal: p.245
|
De
EERSTE SCHILDERIJEN van henry
|
S,m14,h30,4,1
|
Verhaal: p.246
|
Schilderijtjes
over henry's geboortestad Gent
|
S,m14,h30,2
|
Verhaal: p.247
|
“HET
BELFORT VAN GENT” (Stadsgezicht) – “VISIOEN I” (Visionisme)
|
247
|
Verhaal: p.247
|
De
eerste CLOWNS
|
S,m14,h30,3
|
Verhaal: p.247
|
De
eerste NAAKTEN
|
S,m14,h30,4
|
Verhaal: p.247
|
Drie schilderijen met als
onderwerp: DE VROUW
|
S,m14,h31,2
|
Verhaal: p.250
|
henry
vergeleek zijn eerste echtgenote met “SALOME”
|
S,m14,h31,1
|
Verhaal: p.250
|
Visionisme: VISIONISTISCHE schilderijen
|
S,m14,h31,3
|
Verhaal: p.250
|
Antivisionisme: ANTIVISIONISTISCHE
schilderijen
|
S,m14h31,4+5
|
Verhaal: p.250
|
“LIBIDO”
(Naakte) – “ONTLUIKEND” (Naakte)
|
250
|
Verhaal: p.250
|
“BALLERINA
EN NATUUR” (Landschap)
|
254
|
Verhaal: p.254
|
MAP
15
|
“SOS”
(Marine)
|
269
|
Verhaal: p.269
|
“GEBROKEN”
(Clown)
|
284
|
Verhaal: p.284
|
CLOWNS
die henry schilderde in 1975
|
S,m15,h35,1
tot 6
|
Verhaal: p.284
|
Drie
ANTIVISIONISTISCHE schilderijen uit de 'Nieuwpoortperiode'
|
S,m15,h35,7+8
|
Verhaal: p.284
|
Hoe
de benaming van “DE
EXPRESSIEVEN” is ontstaan
|
N,m15,h35,1
|
Verhaal: p.284
|
“DE
RODE KERKTOREN” (Stadsgezicht)
|
285
|
Verhaal: p.285
|
“DE
OPSTAND” (Expressieve)
|
286
|
Verhaal: p.286
|
“DE
ANGST” (De allereerste Expressieve)
|
287
|
Verhaal: p.287
|
“GEMINI ofte DE
TWEELING” (Expressieve)
|
287
|
Verhaal: p.287
|
“REÏNCARNATIE” – “HUWELIJKSDROOM” (2 Expressieven)
|
288
|
Verhaal: p.288
|
De
'Vaders' van nieuwe kunstrichtingen
|
S,m15,h36,1 tot 6
|
Verhaal: p.290
|
De EXPRESSIEVEN
-
Nieuwe kunstschool
gesticht door henry
-
Wie zijn zij en hoe
schilderen zij?
|
290
|
Verhaal: p.290
|
De
88-ERS (de
volgelingen die zich groepeerden rond henry)
|
295
|
Verhaal: p.295
|
Een
'Synthese-Opleiding' om een Expressieve Kunstenaar te worden
|
S,m15,h36,7
|
Verhaal: p.297
|
|
|
|
i
|
of
|
|
|
MAAK
UW KEUZE :
|
|
|
|